Our Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath

Wednesday, June 13, 2007

Benar...

Petang marek sampey rumah nangga my cousin semua sikda kat rumah. Maybe sidak org semua pegi ngambik Abby balik kerja. So, aku pegi mandi terus and decide if i want to cook dinner or not. ialah, takut sidak cousin aku makan kat luar. kelak buang karan aku ajak masak tapi sikda org makan.

Keluar aku dari bilik, sidak org dah sampey dari ngambik Abby. Terkejut aku, si Eimun pun ada, baru sampey dari Tg. Malim petang marek juak. Nya mauk balit Bintulu, cuti semester katanya 1 bulan. Bila aku nak start masak, terkejut nangga Acut & her bf beli kerang. I think, dekat 5 kilo or more kali kerang ya sidak org beli.

Terus invite Wa to join us for dinner kat rumah. Semua lauk kampung, pekasam ikan, pekasam bubuk (pernah makan sik??? sedap....), goreng tempoyak, terung masak cili, ayam kicak & kerang rebus. 2 kali aku ngerebus kerang ya, 3rd time aku surrender. Aku suruh Acut pulak yg rebus. lupa pulak aku nak ambik gambar siapa the winner makan rebus malam tadi. tapi for sure champion nya adalah Wat & Wa. haa.h aa. aha... But i'm not included k, aku sik sentuh pun kerang ya mlm tadik. maybe sebab aku yg masak kali, cium bau ya dah molah aku sik tentu. =)

Then, after cuci pinggan, kemas dapur nangga cerita Prison Break & Ugly Betty. Habis Ugly Betty terus antar Wa balit.

oh! lupak aku, benar kata aku marek, dah mati dah ikan Wa ya. hee. hee. ehe..

2 busy body:

Princess Mataehary said...

asyik ajk cerita makan kau tok...kelak bertambah MENGEMBANG.
Kasih ikan Wa..waiiiii AL FATIHAH..semoga ikannya dicucuri rahmat...dah lah ikannya mati berselera pulak dengar ceritanya menghentam kerang....

bibie said...

coz aku dah mengembanglah aku cerita pasal makan ajak2 tok. sik ko nangga gambar aku dah terlebih montel udah. haa. ha.a haa. tak kisah, asal aku bahagia beb.