Our Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath

Thursday, July 19, 2007

Kenangan Terindah

Hem... Last nite aku packing barang. Banyak nar juak barang aku tok. hee. hee... hee.. nasiblah my sister datang sitok hari ya, nya embak balit some of my things. Mun sik pengsan aku embak barang aku ya balik Bintulu kelak. Well, i'm leaving on the 29th July.

Sayu juak rasa hati nak meninggalkan KL tok. Too much memories. Kat sitoklah aku belajar berdikari. While aku still di Bintulu dolok, selalu ajak depends to my mom and my sister. But then, bila aku kerja di KL baru aku tauk betapa susahnya hidup sebatang kara di tempat orang.

Anyway, akhirnya dapat juak aku menyesuaikan diri. Terlalu banyak pengalaman berharga yang aku dapat while i'm working here. I'm gonna miss you, KL! Walaupun org madah bila dah duduk sendirian, jauh dari family, kita boleh buat sesuka hati, boleh keluar anytime, sik ada family nak menghalang. But, Praise to Lord, semuanya boleh di atasi.


Bila aku mula2 datang sitok dolok, terfikir juak aku, gilakah aku tok? Ialah, di Bintulu senang2 ajak pergi kerja. Masa kerja ngan Furmanite dolok, start kerja 8:30am till 5:00pm. Pukul 8:15 barulah aku turun kerja. But here, kerja ngan Ranhill start kerja kul 8:30am tapi kul 6:30am aku dah turun dah dari rumah then petang kul 7pm barulah sampai rumah. Dolok di Bintulu pergi kerja driving. Kat sitok terpaksa pakey LRT. endak kah gila aku tok. hee.h ee. hee... But, pengalaman kerja sitok yang susah nak cari. The work environment totally different compare to Bintulu. Here, kita kena berlumba-lumba ngan org, otherwise kita ketinggalan. Mun di Bintulu slow and steady ajak kita ngan kerja. Tapi sitok, we have to prove our capability otherwise
tauk2 ajaklah apa akan jadi.


Anyway, i'm gonna miss my ex-colleagues in Ranhill. Especially my ex-boss, Mick Turner. I still remember when I pass to him my resignation letter. The first thing he asked me, why are you leaving? Is that because of me? I'm not a good boss?
How am I going to answer him? He's really a good boss to me, very understanding. We work together as a friend. Sik terasa yang he's my boss actually. We share stories about our families. When I stay late at the office mesti nya akan ngatik, Agnes, you don't go out with your BF tonite? =)
GOOD BYE KUALA LUMPUR!!!

0 busy body: