Our Journey

Daisypath - Personal pictureDaisypath

Monday, April 6, 2009

Saman


Ya, itu dia!
My unlucky day yesterday. huhuhuhuhuhu
Gara-gara tak nak jalan kaki sebab parking jauh sangat, inilah padahnya.
Yesterday afternoon, after sending my cousin to airport, aku terhegeh-hegehlah nak follow my sister. Coz she called me and mentioned that they having ABC at Tg. Batu.
Once there, I found out that the parking is so far and aku yang kemalasan nak jalan kaki terus aku park tepi jalan. hee..hee..hee... While waiting for my ABC, I'm a little bit irritate with few chinese guys yang tersangatlah bising and dia org seems macam berlari kelam-kabut.
When I turn back, I saw the handsome policemaen standing infront of others car. I said, "dah, confirm aku kena." And my mom ask, "why? Where do you park your car?". So, I just walk and check if the policeman already issued the ,surat cinta summon. Ha!!! Kereta akulah yang no 1 kena saman. Padan muka aku.
So, as a mom haruslah my mom pot pet pot pet marah kat aku. And being me, I reply to her, "no worries mom, aku kan banyak duit so kena sedekah kat Polis tu sikit" tapi yang sebenarnya aku menyumpah memarahi diri aku sendiri. haa..haa..haa..haaa.. Tak pasal-pasal melayang duit aku.
Then when I call Mr. Hubby pun aku kena marah. Of courselah Mr. Hubby marah, dia kan Pak Polisi jugak.
Sendiri cari pasalkan. However, this will be a good lesson for me. Must follow the rules. (",)

4 busy body:

shabby petals said...

Itu lah ko labu, banyak duit sangat ! Klu dah byk tu, sedekah2 lah kat aku. Heheh. Aku pun sebenarnya udah tkena Bie, tp ba Farley (depan Shell) lbn parking dlm dah tlalu penuh, kes malas bejalailah nyak, dah badan aku mcm guni beras agi ga malas ko madik aku.:)

bibie said...

Ren,
ba depan Farley nya sigi selalu kena org dia.

Nya meh aku tok, ketegal malas ka bejalai. Tadi mayar saman, ditundi kakak aku ga aku. Ulih kena dik belanja aku KFC ko ia ga.

Enda ngawa, laban dah terkena awak ke nyadi pengajaran ga.

Ms Sha said...

sis, ur Mr Hubby polis rupa nya... :) sian keja jauh...

bibie said...

Qis,
yup. He is an instructor di Pulapor KL.